טיפים לעריכת וידאו מקצועית – המדריך לעורך הוידאו המתחיל

אם אתה עורך סרטון משלך ומגלה שהוא לא נראה טוב כמו שאתה רוצה, אל תוותר! עם הטיפים האלה, תוכל לגרום לסרטון שלך לצאת בדיוק כפי שאתה רוצה שהוא ייראה – וגם לערוך עם הרבה פחות כאב ראש. הנה כמה טיפים לעורכי וידאו מתחילים:

1) תלמד את היסודות – כמו שצריך. גם אם אתה מתכנן להוציא את עריכת הווידאו שלך במיקור חוץ, מומלץ ללמוד כמה מיומנויות עריכת וידאו בסיסיות. עריכת וידאו היא מיומנות מוגדרת בפני עצמה, ורוב האנשים שמשכירים את הפרויקטים שלהם רוצים מוצר מוגמר ללא כל מוזרויות ויזואליות או שגיאות. אם אתה מתכנן להפיק סרטונים משלך, בין אם עבור YouTube, Instagram Stories או Facebook, הקפד להכיר כמה מטכניקות עריכת הווידאו הבסיסיות לפני הקפיצה עם הראש למים. 

2) השתמש בתוכנת עריכת וידאו טובה – לא צריך להיות קשה למצוא אחת שתתאים לצרכים ולתקציב שלך. נסה אפשרויות שונות וראה מה אתה מעדיף – אין כאן תשובה שגויה. ככל שתשקיעו יותר זמן בלימוד יסודות עריכת וידאו, ותתנסו במה שהכי מתאים לכם, כך תהיו מוכנים יותר כשיגיע הזמן ליישם את הכישורים החדשים שלכם. 

3) השתמש בציוד הנכון – תוכנת עריכת וידאו לא תעשה הרבה בלי מחשב הגון. ודא שיש לך מעבד איכותי, לפחות 4GB RAM וכונן קשיח עם לפחות 200GB לאחסון. וידאו יכול לתפוס ג'יגה-בייט (ולפעמים אפילו טרה-בייט) של אחסון, אז אל תחסכו פינות בעת רכישת המכונה שלכם.

4) הגדר את קצב הפריימים שלך נכון(fps) – תלוי באיזה סוג וידאו אתה מצלם והאם אתה משתמש במצלמה בחדות גבוהה או לא, ייתכן שתהיה לך בחירה בין 30 פריימים לשנייה ל-60 פריימים לשנייה. ככל שה-fps שלך מוגדר גבוה יותר, הסרטון שלך ייראה חלק יותר. יותר תמונות בשנייה = סרטון חלק יותר.

5) הוסף מוזיקה טובה
הוסף פסקול או מוזיקת רקע כדי לשפר את חוויית עריכת הווידאו שלך. מוזיקה טובה יכולה לעשות את כל ההבדל. אם אתה מוצא משהו שעובד, שים אותו על לופ כך שהוא יתנגן בכל פעם שאתה עובד על פרויקט. אתה יכול גם לנסות לערוך את הקליפ הבא שלך תוך כדי האזנה למוזיקה מכל ז'אנר שאתה מתכנן להשתמש בו עבור ההפצה הגדולה הבאה שלך – אם יש התאמה טובה, השתמש בחלק מהשירים האלה כחלק מהפסקול שלך לסרטון.

6) תאורה טובה
בין אם אתה מצלם וידאו לשימוש מקצועי או אישי, חשוב שתהיה לך תאורה טובה. למרות שזה לא בלתי אפשרי, עריכת וידאו קשה במיוחד אם השוט צולם באור נמוך. לא משנה באיזו מצלמה או תוכנת עריכה אתה משתמש, קטעים בהירים ומוארים היטב תמיד ייראו טוב יותר מצילומים כהים. אם אפשר, נסה לצלם בצהריים עם שמיים לא מעוננים.

7) איכות מצלמה טובה
הצעד הראשון להפקת סרטונים באיכות מקצועית הוא מצלמה טובה. אם אין לך אחת, קנה אחת – יש הרבה מצלמות באיכות גבוהה זמינות במחיר סביר. עם זאת, זכור שאפילו מצלמה יקרה לא מבטיחה שהסרטונים שלך יהיו באיכות מעולה; הכל תלוי מה אתה עושה עם זה. קח קצת זמן ולמד על עדשות, תאורה והיבטים אחרים של איכות וידאו.
8) שמור על זה פשוט! ( keep it simple )
רוב תוכנות עריכת הווידיאו עמוסות בתכונות וכלים, כך שקל להתבלבל. כדי להקל על הדברים, התחל בשליטה בשניים או שלושה אפקטים או חיתוכים פשוטים. אתה יכול להשתמש בהם כבסיס להוספת אפקטים נוספים מאוחר יותר כשתהיה מוכן.

9. תכירו ביטויים חשובים

תעשיית עריכת הווידאו תדרוש ממך לתקשר עם עורכי וידאו אחרים או לקוחות, מה שאומר שתצטרך ללמוד הרבה שפה. למי שלא שמע עליהם, חלק מהמונחים המשמשים בעריכת וידאו אינם אפשריים להבנה ללא כל מחקר, וזו הסיבה שתרצה ללמוד אותם בשלב מוקדם. מושגי יסוד כוללים את הדברים הבאים:

חתכי קפיצה – חיתוך מנות כדי לדלג על רגעים משעממים או צפויים ולשמור על עניין ויזואלי.

J Cut – אודיו מקדים את הסרטון.

L Cut – וידאו קודם לאודיו.

Montage – רצף של קליפים המציגים את חלוף הזמן, בדרך כלל עבור טרנספורמציה או פיתוח דמות.

חיתוך בפעולה – חיתוך כאשר הנושא זז במקום לאחר כל תנועה כדי ליצור סצנה מעניינת וקולחת יותר.

Match Cut/Match Action – חיתוך שני צילומים או סצנות דומות מבחינה ויזואלית

חתכים – הוספת קטעי מעבר שאינם כוללים את הנושא או הפעולה העיקריים כדי להראות את הסביבה שמסביב ולקבוע את מצב הרוח, להוסיף משמעות לסצנה או לסייע למתח דרמטי.

אלה הם רק כמה, שכן אין ספק שיש הרבה מונחים אחרים שצריך להכיר. כל מה שאתה צריך לעשות זה לקחת את הזמן לקרוא ולעשות מחקר משלך.

עריכת וידאו

Scroll to Top
דילוג לתוכן